torsdag 8 maj 2008

God save Alexander McQueen

Jag har köpt Vogue, vilket betyder att jag för ett tag framöver bara kommer att tänka på vackra och glamourösa saker. Jag vet att han inte är fransk, men det är alltid Alexander McQueen som har gjort de allra mest fantastiska kreationerna när jag studerar bilderna från se senaste catwalkarna i modemagasinen. Jag blev alldeles tagen av några av klänningarna från hans sommarkollektion. Den här till exempel, en kort silversak som ser ut att bäras av en lömsk robotflicka i "Do androids dream of electric sheep?". Man får titta länge innan man inser att laserpistolen hon håller i handen är en handväska. Titta på det grå materialet, på glansdagrarna, och på det röda bältet som matchar skorna. Frisyren tycker jag också mycket om, man han gjort samma sak med alla flickornas hår: det är voluminöst och slätt på samma gång. Imponerande. Tänk om man kunde göra så själv.

Jag kan inte visa alla kreationerna här, men om du vill häpna ännu mer så gå till Vogue.

3 kommentarer:

Sam sa...

Oui, moi aussi, ça m'a fait penser à Blade Runner. :)

Kristina sa...

Vraiment ? Ca me fait plaisir :)

Jes sa...

Så coola. Tror en av tjejerna har UGGs !