söndag 4 maj 2008

Min första roman finns att köpa på Vulkan.se!

Jag blev så glad när Vulkan startades. För dig som inte förstår vad jag pratar om är det en ny svensk site där vem som helst kan publicera sin egen bok och sälja den som tryckt pocket och pdf. Jag hade visserligen redan registrerat mig på de amerikanska motsvarigheterna som Lulu och Cafépress, men det här är ju så mycket lättare! Visserligen tar en beställning av en pocket två till tre veckor, jag har inte fått mitt exemplar än. Därför kan jag inte garantera att omslaget, som jag har designat själv, hamnat exakt rätt, men innehållet ska stämma.

"Konsten att leva i en saga" är den andra roman jag skrivit (den första blev klar när jag var 17 men jag finner den inte riktigt lämplig för publicering). Jag skrev klart den här för ett halvår sen ungefär. Jag har alltid varit avundsjuk på folk som gör musik och konst och kan lägga upp den på Myspace och Deviantart, men nu kan jag lägga upp det jag har skapat så att andra kan se det! Jag ville göra pdf-version helt gratis, men 25 kronor var det minsta man kunde ta av någon anledning. Om någon vill ha en gratis version är det bara att höra av sig till mig (pdf-version, inte tryckt bok!).

Baksidestext:

Jerry Elwood har aldrig varit den som tänkt innan han spenderat sina pengar. Och det har han inte heller behövt - är man en av Kaliforniens rikaste män som släppt fler album än Michael Jackson och äger en gigantisk ranch med tre swimmingpoolar i Los Angeles - då blir det så. Ända tills man får den där idén. Jerry får den när han en kväll i maj lyckats slippa undan sin fanatiske livvakt Ford och befinner sig ensam på stranden intill ett sagoslott av sand. Det är den idén som sedan ska ta honom med på en fantastisk och skräckinjagande resa genom västra USA med sin sextonårige, överanalyserande bästa kompis Newton, det är den som ska uppfylladen tjugofemårige slyngeln Ricks hopplösa drömmar om närkontakt med utomjordingar, och som ska blottlägga Dream City för dem - den sedan femtiotalet undangömda filmstaden i Montanas ödemarker...

Konsten att leva i en saga är en bok om tomatjuice, om hemlighållna ufon och om spökgaseller, men ändå mest om drömmar, önskningar och det svek som ibland efterföljer dem.

Pris
Pocket 166
E-Bok 25





Inga kommentarer: