torsdag 31 januari 2008

Min födelsedag

Åh, vilken bra födelsedag jag hade igår. Här är några bilder jag tog:


På morgonen fick jag mina presenter. Jag hade insisterat på att få välja dem själv, så jag följde med Sam på shoppingrunda i lördags. På fredagskvällen när vi gick hem från bion (jag har inte berättat om det, vi såg Into the wild och tyckte om den) passerade vi Teuscher chocolaterie, det ser ut som en blomsteraffär för alla dekorationer i skyltfönstret. När jag såg de underbara små askarna med fåglar och blommor på, sa jag till Sam att det var en sådan jag ville ha i födelsedagspresent. Han insisterade dock på att köpa några böcker också, så vi valde var sin. (Gåta: gissa vem som valde vilken.)



Vi åt fondue på Le Gruyèrien, ett kitschigt ställe som lättats hittas med hjälp av luktmolnet av ost. Jag valde Cabriolle, som är en getostfondue.



På eftermiddagen/kvällen när jag tittade på min nya film "Peau d'Ane" (se eventuellt kommentarer - d.v.s. om jag orkar skriva några) fick jag en överraskning: EN TÅRTA!!! Det var nog den finaste tårta jag någonsin fått, med tjugoett ljus och "Heureux anniversaire" skrivet i marsipan.



Jag och min tårta.

På kvällen gick jag på La Comédie de Genève och såg Salomé av Oscar Wilde. (Se kommentarer, för dem orkar jag skriva!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fin du var på tårtbilden! Grattis i efterskott! Kram